Refurbished – за или против?
Може да сте виждали различни хора да предлагат ремаркетирани или refurbished продукти онлайн или в техните магазини, но остава въпросът – може ли refurbished продукт да се сравнява с нов? Има много причини, поради които един продукт не се продава като нов. Повечето големи производители позволяват на своите клиенти връщане на закупената стока, без значение каква причина, в рамките на 30 дневен срок от закупуването. Най-често refurbished продукт е стока, която е върната от купувача понеже не отговаря на нуждите му. В повечето случаи, ако на продукта му няма нищо, продавача просто намалява цената и пуска продукта като разопакован. Ако продукта има дефект, той бива върнат на производителя, където бива инспектиран или поправен, след което опакован и пуснат отново на пазара, като ремаркетиран продукт.
Дефекти при транспорт и доставка
Често се случва при транспортиране и доставка, опаковката или самия продукт да се повредят. Дори и само опаковката да бъде повредена, а продуктът в опаковката да е съвсем здрав, продавачът има възможност да върне продукта на производителя. Производителя преглежда продукта, опакова и го пуска като refurbished.
Драскотини и козметични дефекти
Един продукт лесно може да се сдобие с драскотина, вдлъбнатина или друга козметична повреда по корпуса , без това да се отрази на работата на продукта. Дори и да работи без проблеми, този продукт вече няма визията на нов. В този случаи има два варианта – продукта да бъде продаден с козметичния дефект на по ниска цена или да бъде върнат на производителя , където корпуса бива сменен, продукта инспектиран и пуснат като ремаркетиран.
Мостри
Друга причина един продукт да е ремаркетиран или refurbished, ако е бил мостра. Те могат да имат дефекти по корпуса или драскотини, и поради тази причина са били върнати на производителя.Тук попадат също и стари модели, използвани по презентации или за офис нужди.
Дефект в дадена серия
Понякога в дадена производствена линия на пазара , се получава дефект в компонент, захранване, дисково устройство и др. Често тези дефекти биват засичани още преди продукта да е напуснал фабриката. Има случаи обаче, в които дефектът се проявява след пускането на продукта по магазините. Производителят изтегля серията, дефектиралите и недефктиралите продукти биват обновени и пуснати като ремаркетирани.
Отворена кутия
Понякога клиента иска да види продукта, след това решава да не купува. Реално в случая няма никакъв друг проблем освен, че кутията е отворена.
Излишък
Когато има излишък от даден продукт,или е пуснат нов модел. Обикновено цената се намалява и продукта бива пуснат на промоция за по бърза продажба.
Като обобщение: даден продукт е refurbished, когато е бил върнат от купувача по каквато и да е причина, след това върнат към оригиналните си параметри, работно състояние или визия, бивайки инспектиран и тестван от квалифицирани техници. Понеже в такива случаи закона казва, че тези продукти не са нови, те биват пускани като ремаркетирани или refurbished с по-ниска цена от нормалната. И ако се чудите, струва ли си да се купи такъв продукт, трябва да имате в предвид, че тези продукти минават значително по-интензивни тестове спрямо нов продукт, с цел да се предотврати връщането му отново. В днешно време, когато парите никога не стигат, клиентите са по склонни да закупуват такива продукти виждайки, че сделката е добра и преценявайки, че в друг случай не биха могли да си позволят този продукт.
Източник: ardes.bg