Всичко, което бихте искали да знаете за TikTok
Поне веднъж сте чували за приложението за тийнейджъри TikTok. Какво представлява? Откъде дойде? Защо е толкова популярно?
Нека ви дадем няколко насоки към отговорите на тези въпроси.
Предисторията на TikTok
Приложението се появи в резултат на сливането на други две – Musical.ly и Douyin. Всяка една от тези компании донесе със себе си иновации в света на мобилните приложения. Поради това сме задължени да кажем нещо накратко за тях.
Историята на Musical.ly
Първоначално услугата трябваше да бъде алтернатива на онлайн-курсовете. Основателят на приложението Алекс Чжу смятал повечето интернет училища за скучни. Там уроците били дълги, твърде неадекватни за 21 в. Чжу искал да създаде място, където експерти за 3-5 минути разказват мини лекции за всички желаещи. Тази необичайна идея се харесала на инвеститорите. Те вложили в нея 250 хил. долара. По-голямата част от инвестицията отишла за разработване на самото приложение. При разходвани 90% от парите, разработчиците установили, че не могат да намерят толкова експерти, колкото им се искат. Никой не бил готов да влага часове работа за слабоизвестна платформа.
Тогава дошъл въпросът … да се закрива ли стартъпът или да се искат още пари от инвеститорите? Не, Чжу решава да направи смела стъпка. Той напълно променя профила на приложението, превръщайки го в развлекателно.
Идеята за Musical.ly го връхлита по време на разходка в парка. Там вижда група тийнейджъри. Част от тях слушала силно музика. Другата правила видео, разкрасявала го със стикери и го изпращала на приятели.
Тогава Чжу разбрал, че трябва да създаде приложение, което може да прави всичко това. За първото денонощие след появата на Musical.ly в App Store то е свалено от само 500 души. Минавало време и приложението не жънело успех. Тогава разработчиците решили да добавят воден знак във видеата и така на 6 юли 2015 г. Musical.ly излиза на първо място в App Store. Оттогава насетне то не пада под 40-ата позиция в класацията на мобилните приложения.
Историята на ByteDance
В момента собственик на TikTok е компанията ByteDance, която наскоро бе обявена за най-скъпия стартъп в света.
Първата услуга на компанията бе генераторът на новини Toutiao, където изкуствен интелект подбира за потребителите новини, които биха били интересни за тях. С такъв продукт обаче няма никой да бъде въодушевен. Пред 7 години обаче си беше пробив.
След това ByteDance реши да тръгне сама по пътя си, а не да бъде част от големи китайски холдинги, както правят много стартъпи. И съдейки по успехите им, тя е взела правилно решение. Компанията през 2016 г. пуска приложението Douyin (копие на Musical.ly за китайския пазар). Година по-късно пуска основното приложение и обединява двете в нова услуга – TikTok.
Защо става обединението? Просто компанията решава да неутрализира главния си конкурент.
TikTok днес
Това е една от най-популярните социални мрежи, която по успех успя да достигне YouTube и Instagram. През юли 2018 г. TikTok достига психологическата граница от 500 млн. активни месечни потребители в цял свят. Само в Китай потребителите на ден са 150 млн.
Коя е основната аудитория на TikTok?
Това са хората на възраст между 12 и 19 години.
Снимки: play.google.com