Как банковите приложения ни пазят от мошеници
Замисляли ли сте се по този въпрос? Дали банките осигуряват чрез приложенията си нещо повече от приложенията, които сваляме на смартфона си, за да играем, например?
Банковите приложения за смартфони, освен че предоставят достъп до информация за кредити и депозити, следят и тя да не попадне в грешните ръце. За целта софтуерът събира до 2000 типа данни, включително сведения за това под какъв ъгъл потребителят най-често държи своя смартфон и с каква сила натиска екрана.
Знаехте ли това? Е, вече разполагате с това знание.
Както съобщава меродавното издание New York Times, преди няколко месеца едно приложение на американска банка фиксира неестествено поведение на клиент, който правил справки в него. Системата забелязала, че човекът използва за въвеждане на потребителско име и парола надекранна клавиатура, а не физическа, каквато е ползвана по принцип.
Как да се предпазите от кражба?
В случая, за който споменахме по-горе, става дума за мошеник, който успял да открие кои са потребителското име и паролата на клиента на банката. Той е планирал да осъществи превод на сума в размер на над 1 млн. долара. За щастие, транзакцията, както и достъпът към акаунта, веднага били блокирани в автоматичен режим. Това предотвратило реализацията на мошеническата схема.
До каква степен данните ви в приложението са защитени зависи от банката. Много банкови приложения следят как именно взаимодействате с устройството. Някои от банките дори умишлено провокират ситуации, в които да проверяват вашата реакция.
Практиката показва, че идентифицирането на собственика на сметката е възможно само по толкова незначителни особености в поведението.
Източник на снимките: meizu.com, nokia.com