Новата социална мрежа WT: Social – Никакви реклами и нискокачествено съдържание
Джими Донал Уейлс сякаш не иска да даде покой на Facebook и Twitter. Съоснователят на интернет енциклопедията Wikipedia реши да направи любопитна крачка. Неотдавна американският онлайн предприемач пусна поредния си проект – WT: Social, разчитайки, че новата площадка ще се конкурира с популярните Facebook и Twitter. Как? С качествено съдържание, отсъствие на реклама и т.н. Ето какво казва Уейлс пред изданието Financial Times.
В социалната мрежа WT: Social, която самият Уейлс нарича „безумен експеримент“, няма да има реклама. Проектът ще съществува с пожертвованията на потребителите. Така поне е планирано.
По думите на Уейлс именно рекламата е основният проблем на социалните мрежи, които строят в тях своя бизнес-модел. Като резултат потребителите получават нискокачествено съдържание и безпощадно ловене на кликове.
За разлика от Facebook, където лентата с публикации се формира по алгоритми, в зависимост от количеството харесвания, коментари и други фактори, в WT: Social ще се използва хронологичен ред.
По аналогия с Facebook, потребителите ще могат да споделят линкове и да обсъждат материали на различни теми. В бъдеще разработчиците на WT: Social планират да добавят бутон, който позволява на потребителите да препоръчват качествени статии.
В момента достъп до социалната мрежа може да получат само с покана или като подкрепите проекта – 12,99 долара на месец или 100 долара на година. Засега над 200 души са пожертвали посочените суми в името на развитието на проекта.
На първо време WT: Social акцентира върху нишевите общности.
По-голямата част от съдържание на сайта е достъпна за редактирани от всички потребители на принципа на Уикипедия.
От момента на пускане на новата социална мрежа, през октомври 2019 г., аудиторията й е набъбнала до 50 000 потребители. Уейлс разчита да достигне целта от 50-500 млн. потребители, уверявайки, че личните данни на никого няма да попаднат в ръцете на трети лица.
Остава да добавим, че предишният проект на Уейлс – WikiTribune — също трябва да се оцелява с финансиране от потребителите, но накрая се провали.
Снимки: Financial Times